dinsdag 12 oktober 2010

Routine

Ik heb inspiratie opgedaan uit het boek 'Simplify Life' en 'Lucht in je leven' van Sjoukje van de Kolk!

Eerlijk is eerlijk, het boek Lucht in je leven vind ik veel overeenkomsten hebben met Simplify Life, er staan ook letterlijk een aantal keren dezelfde dingen in. Maar goed, terug naar ik en mijn inspiratie! Als ik het voor mezelf samenvat en laat reflecteren op mijn huidige leven dan heb ik routine nodig. Dit zou mijn leven een stuk makkelijker maken, dan hoef ik over dat soort (eigenlijk domme dingen) niet meer na te denken. En ik ga nu van het routine krijgen een prioriteit maken, ik ben al gestart met als ik thuis kom van school, werk of waar dan ook van, ik vanaf vandaag direct mijn tas op zijn vaste plaats (heb ik hem gegeven) neer ga zetten en de inhoud (studieboeken, leesvoer of andere inhoud) direct opbergen en wegzetten.

Zo wil ik dat ook met andere dingen. Want ik erger me nu bijvoorbeeld aan mezelf als ik wéér op mijn etage zoekende ben naar mijn afstandsbediening of telefoonoplader, die na het gebruik ergens beland en ik gierende hartkleppen krijg de volgende keer als ik hem nodig ben en niet kan vinden, ook daar ben ik klaar mee.

En op die manier ga ik nu nadenken over dingen die ik doe. Ergens ben ik nu ook nieuwsgierig naar wat het me zal opleveren, zal het mijn dagelijkse ritme en gangetje ook echt versimpelen of juist niet? Herkennen mensen dit?

Geen opmerkingen: