vrijdag 8 oktober 2010

Luxe, of niet dan?

Ik blijf het moeilijk vinden om bepaalde zaken eens over te slaan of helemaal niet meer te doen. Heel erg hou ik van 'verwennerij voor mezelf'. Sterker nog, ik draai een hele 'cyclus' af voor mezelf. Zo neem ik elke 10e dag 12 minuten aan zon, kijk ik elke 6 weken in de spiegel bij de kapper en ongeveer iedere 4 maanden ga ik langs bij de mondhygiëniste om mijn gebit stralend te houden. Verder worden mijn voeten iedere 6 weken gepedicuurd en zo zijn er nog wel wat dingen..

Is dit nu luxe of... Voor mezelf vind ik van niet! Wanneer ik het niet doe, dan heb ik het idee dat ik mezelf aan het verslonzen ben. Als ik mijn cyclus gewoon volg dan voel ik me fijn, dan zit ik lekkerder in mijn vel en ben ik écht IK, kortom: dan straal ik (meer). Daarnaast werk ik in de bediening en dan vind ik het (extra) belangrijk om er verzorgd en goed uit te zien.

Alleen het financiële aspect vind ik soms weleens moeilijk en zet me weleens tot denken aan: ''Wat zou er anders voor mij zijn om die 15 euro van de zonnestudio eens anders te besteden?'' Het gaat niet om het feit dat ik dat geld niet heb, want dat is er wel. En er flitst een enkele keer ook weleens door mijn gedachten, hoe ik het zou moeten doen mocht ik ooit dat geld niet meer hebben? Of, hoe doen anderen dat toch? Lastig soms... Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat wanneer ik dan weer in de stoel van de kapper zit ik dat dan juist weer vergeet.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Misschien kun je met een vriendin eens een schoonheidsbehandeling uitwisselen. Wanneer je niet al te moeilijke voeten hebt, kun je dit zelf heel goed bijhouden. Je kunt ook gebruik maken van een thuiskapper en zo geld in de zak houden. Met af en toe een flinke wandeling wanneer het zonnig is, hoef je ook niet onder de zonnebank. Er zijn voldoende manieren om jezelf te verwennen zonder dat het gelijk veel geld hoeft te kosten, maar het blijft natuurlijk een keuze die je zelf moet maken.

Anja zei

Hoi,
Via een andere weblog kwam ik op de jouwe en nu heb ik één vraagje. Uit je verhaal lijkt mij dat je een vrouw bent, maar in je profiel staat dat je een man bent. Foutje?
groeten, Anja

Eigenstewijste zei

@Anja,

Haha... Nee, dat is geen foutje hoor. De laatste keer dat ik keek was ik nog steeds een jongetje! ;)

Anja zei

Oww, sorry.....!!! Ik las in je blog over de 13 parfums, de pedicure, kapper en zonnebank en 'verwennerij voor jezelf' en trok daarom deze conclusie. Nogmaals sorry voor het vooroordeel! (er is natuurlijk niks mee als mannen aandacht besteden aan hun uiterlijk!)

groeten, Anja

Marga zei

Als je het geld niet hebt, is het gewoon erg simpel. Dan doe je dat soort dingen gewoon niet. Hoef je er ook niet aan te denken en dat scheelt weer kopzorgen. De zon schijnt buiten, nu wat minder. De kapper zien we niet, ik knip doorgaans mezelf met wat hulp van een dochter voor de achterkant en mijn kinderen. Alleen voor bijzondere gelegenheden gaan we naar een kapper of als we wat bijzonders willen.